Når du bruger EuxBizCup i din undervisning engagerer du dine elever i en konkret problemstilling fra den virkelige verden, og samtidig opfylder du kravene til Erhvervsområde 1.
Dine elever får en fast og reel problemstilling, adgang til videointerviews og data fra virksomheden og meget mere. Virksomheden forpligter sig desuden til at implementere vinderforslaget, så der er noget på spil for eleverne.
Som underviser får du stillet en masse gode råd og vejledninger til rådighed, bl.a. forslag til fag, teori, modeller, forslag til hvordan ugen kan organiseres, hvilke workshops du kan afholde og meget mere.
Du kan downloade hele lærervejledningen lige nedenfor.
For at deltage i EuxBizCup, skal der tages udgangspunkt i casevirksomheden TBS Grillshop, og løsningen skal matche den overordnede problemformulering, som lyder: Hvordan kan TBS Grillshop øge sin digitale omsætning?
Det forudsættes, at eleverne arbejder i grupper og afleverer tre delelementer:
Det er dig som underviser, der har ansvaret for, at den vindende gruppes materiale bliver sendt ind til Videncenter for Digital Handel. Du kan fx lægge videoen på YouTube og sende et link, og samtidig sende det konkrete løsningsforslag på mail. En anden mulighed er at zippe alle filer og sende det med WeTransfer.
Vindergruppens materiale skal sendes til morc@digitalhandel.dk senest 3 hverdage efter projektugens afslutning.
Mobil: 4171 5705